corrie-en-frans-in-nz.reismee.nl

De laatste dagen in Nieuw Zeeland

Zaterdag 14 maart

De dag van de terugreis naar Howick voor ons laatste weekend in Nieuw-Zeeland.

's-Morgens bij het ontbijt contact gehad met broer Wil die 13 maart jarig was (het was in Nederland toen nog vrijdagavond de 13e). We reden weg met een stralend blauwe lucht. Nog even van een mooi uitzicht over de haven genoten en toen naar de volgende halte in het plaatsje Kawakawa. Daar heeft een voormalige Oostenrijkse architect gewoond, meneer Hundertwasser. Als dank voor zijn verblijf daar heeft hij volgens zijn speciale bouwstijl een openbaar toiletgebouw geschonken. Je moet de foto's gezien hebben om dit te snappen. Dat een toiletgebouw een toeristische trekpleister kan worden. De reis verder naar Howick vooral in de auto doorgebracht, door de regen op de terugweg. Om half drie 's-middags waren we weer terug. Toon en ik hebben de auto gewassen en toen werd het alweer tijd voor een barbecue. Voor de laatste barbecue werd nog een speciaal lekker wijntje opengemaakt. We hadden weer een gezellige avond. Geleidelijk aan beginnen we ook weer aan onze koffers te denken want de terugreis naar Nederland komt al weer aardig in de buurt. Jammer maar helaas.

Zondag 15 maart

Onze laatste vakantiedag in Nieuw Zeeland is aangebroken. Na een lekker ontbijt met een eitje erbij gingen we naar de kerk. We zijn naar de St. Patricks Cathedral in Auckland geweest. Hier heeft Toon nog een tijd in het koor gezongen.

Het weer was weer prima, dus 's-middags zijn we door Toon en Margot meegenomen naar Maraitai Beach geweest voor een gezellige wandeling langs het strand met een hokey pokey ijsje erbij en later nog naar een leuk terrasje, ik heb daar maar eens een flesje Heineken geprobeerd. Het smaakte nog goed.

Daarna werd het hoog tijd om de koffers te gaan pakken. De laatste avond zijn we met z'n vijven naar een Maleisisch restaurant geweest waar we een heerlijk afsluitend etentje hebben gehad.

Inmiddels is het een paar uur voor we naar het vliegveld worden gebracht. Ik vond het heel leuk om deze weblog bij te houden en we hebben op onze beurt genoten van jullie reacties op onze foto's en verhaaltjes. Dus ook alle lezers bedankt voor het meegenieten met onze reis.

Zo af en toe begin ik al te denken dat ik nog weer een keer moet gaan werken. Dus collega's, als ik de weg nog kan vinden zien jullie me weer een keer binnenvallen.

Tot ziens allemaal in Nederland.

Reacties

Reacties

Toon en Margot

Terwijl jullie nu 6 uur onderweg zijn naar Hong Kong hebben we de laatste verhalen en foto's bekeken.
We hebben genoten van de gezellige tijd die we samen hebben gehad.
Het was geweldig om te zien hoe enthousiast jullie waren over alles wat jullie gezien en beleefd hebben.
We weten zeker dat jullie net als wij fijne herinneringen aan deze reis zullen houden.

Madeleine

Alweer het einde bijna in zicht zeg. Wat gaat dat snel!!
Maar zo te lezen hebben jullie een leuke tijd gehad daar.
Goede terug reis!!!

Ad de Beer

Frans en Corrie,

Het was leuk om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen, zij het met een enigszins jaloers gevoel. Maar wat wil je als je zelf iedere dag op kantoor zit en de vakantie nog erg ver weg lijkt. Dank voor jullie aanstekelijke verhalen en foto's en goede reis terug.

Enexiser (voorheen essenter)marian bruning

Hey Frans,

Ik heb inderdaad genoten van jullie verhalen en foto's
Volgens mij hebben jullie echt een fantastische reis gehad. Ben best wel jaloers. Dus denk nog maar even niet aan ons collega's. Wij vinden de weg soms zelf niet meer. Dus

groetjes

Marjan

hoi Frans en Corry,

Vanuit hier wens ik jullie een goede terugreis en Frans ik hoop wel dat je de weg weer terug kunt vinden hoor, want ik mis mijn overbuurman wel.

Bedankt voor het mogen meeleven met jullie reis. De foto's en verhalen waren echt heel mooi.

Groetjes Marjan

ton en Yvonne

Nou de weken zijn echt omgevlogen. Hadden jullie niet nog willen blijven. De verhalen waren erg leuk en zeer mooie foto's.
Bij deze welkom thuis en waar gaat de volgende reis naar toe?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!