corrie-en-frans-in-nz.reismee.nl

Van Christchurch naar Auckland

Zondag 8 maart

We verlaten Omarama om naar onze laatste halteplaats te gaan, Christchurch. Het eerste stuk is hetzelfde als de weg naar Mount Cook. Tegen twaalf uur stoppen we even want Ivo moet gebeld worden. Hij is jarig en het is daar nu 12 uur 's-nachts. Na de felicitaties, weer verder gereden. We stoppen bij de church of the Good Shepherd, ze zeggen het meest gefotografeerde kerkje in Nieuw Zeeland. We komen in de middag aan in Christchurch. Na de koffers in onze motelkamer gedropt te hebben zijn we te voet de stad in gelopen. We moesten door het Hagleypark en dan het centrum in. We dachten een wandeling van 20 minuten of zo, maar het was volgens mij wel 5 km voordat we in het centrum stonden. Het was gezellig met terrasjes. In het centrum de kathedraal van Christchurch bezocht, een Anglicaanse kerk. De historische tram reed hier ook door de stad, maar we hebben geen ritje gemaakt. Terug naar het motel dwars door een botanische tuin gewandeld. Een heel oud park met bomen tot 150 jaar oud. 's-Avonds als afsluiting van onze rondreis nog heerlijk gegeten in een restaurant.

We hebben de afgelopen 3 weken heel veel gezien. Dit hebben we vooral te danken aan de beschrijving die we van Margot hebben gehad. Dit was een stuk beter dan de informatie die we van Wereldcontact hadden gekregen, dat vonden we echt tegenvallen. Dus Margot, een betere reisgids hadden we niet kunnen krijgen, bedankt hiervoor.

En dan gaan we nog met ons vieren 4 dagen op reis, dat zal een mooie trip worden, en wij zullen blijven schrijven en foto's plaatsen op onze weblog.

Maandag 9 maart,

We moeten de auto inleveren. We hebben er ongeveer 4700 km mee rondgereisd en hij heeft ons niet in de steek gelaten en hij had toch al 160.000 km gereden.

Daarna werden we netjes naar het vliegveld gebracht om naar Auckland te vliegen. Op het vliegveld rustig onze tijd afgewacht. We hebben eerst onze elektronische tickets geprint. Naar de activiteiten op het vliegveld gekeken en daarna ingecheckt. Het was een korte vlucht met Quantas van ruim 1,5 uur en verliep zonder problemen. Maar ja we beginnen ook al ervaren vliegers te worden he.

In Auckland aangekomen stonden Toon en Margot ons op te wachten. En zo waren we na 3 weken weer terug waar we begonnen waren.

Dinsdag 10 maart,

Het ontbijt stond al klaar, wat een service he, om daarna met de auto een tocht door Auckland te maken. We hebben mooie plekken gezien, zoals Music Point. Dat moet bij sommigen bekend in de oren klinken. Prachtige uitzichten over het water, de haven en de skyline van Auckland.

Daarna nog gezellig gesnuffeld in een tuincentrum en daarna werden we afgezet bij het winkelcentrum. Daar hebben we souvenirs e.d. gekocht, want het thuisfront heeft natuurlijk ook wat verdiend. 's-Avonds zijn we bij Mark op visite geweest. Gezellig gekletst en veel gezien van zijn verzameling vliegtuigen en attributen die erbij horen. En heel veel foto's gezien van vliegtuigen en van zijn vakanties. Prachtig allemaal.

Woensdag 11 maart

Vandaag beginnen we aan onze 4-daagse trip door het noorden van Nieuw Zeeland. Margot heeft een paar huisjes geboekt. We gaan naar Coopers Beach en we zullen onderweg ook weer de nodige mooie plekken aandoen. We rijden het Waipoua Forest in. Een slingerweg door een geweldig bos. Een prachtige natuur en hier staan de Kauri bomen. Dit zijn reusachtige bomen. De grootste heet Tane Mahuta en heeft een omvang van 13,8 meter.

Verderop komen we bij Pakia Hill, en ben je weer aan de kust. We worden door Margot en Toon meegenomen naar prachtige uitzichtpunten langs de kust. Voor het laatste gedeelte moeten we met de ferry een water over. Uiteindelijk komen we tegen half negen in de avond aan bij Coopers Beach waar we terecht komen in een prachtig huisje met uitzicht op zee. We zitten echt niet verder dan een meter of tien van het water af.

Diny en Theo

Een heel verhaal en weer veel gezien op de laatste dagen op het zuidereiland. Nu begint de tijd te korten en nog een paar dagen genieten bij Toon en Margot.
Ivo als je dit leest ook van harte gefeliciteerd.
Groeten Diny en Theo

chantal IJsseldijk

Jullie hebben heel veel gezien in een paar weken.
het zal wel druk zijn geweest meer zeker heel leuk geweest. het lijkt me heel mooi daar. Hoe jullie het vertellen zo kunnen wij ook een beetje meegenieten.

nog gefiliciteerd met Ivo.

Groetjes Chantal IJsseldijk en Mark Maas