corrie-en-frans-in-nz.reismee.nl

(Onderweg naar) Omarama

Vrijdag 6 maart

Op weg naar Omarama. We moeten goed opletten want onderweg zijn een paar plaatsen waar nog zeehonden en pinguins te zien zijn. De eerste plaats is het Shag Point bij Palmerston. En inderdaad, we komen weer een hele kolonie zeehonden tegen. Maar voor de pinguins zijn we op de verkeerde tijd van de dag. Ze zijn er niet. Deze kolonie zeehonden konden we zo bekijken, terwijl we gisteren in Dunedin toch flink betaald hebben om ze uiteindelijk te zien. Maar ja dat was wel met dat terreinwagentje en daar hebben we ook een paar pinguins gezien.

De volgende halte is Moeraki met de beroemde Moeraki Boulders. Dat zijn grote bolronde zwerfkeien, die daar aan de kust en net in het water liggen. Ze zijn miljoenen jaren geleden gevormd op de ocenaanbodem. Wel grappig om te zien.

Daarna door naar Oamaru. Dat is een leuk plaatsje met een groot aantal historisch uitziende indrukwekkende gebouwen. Alsof je in een oude stad bent. De gebouwen zijn opgetrokken uit roomwitte kalksteen die in de omgeving in steengroeven zijn gewonnen.

Daarna hebben we de kust verlaten en was het verder een rustige rit die eindigde in Omarama.

Zaterdag 7 maart

Vandaag staat een reis naar Mount Cook op het programma. Een rit van ruim 90km. We benaderen de berg dan van de andere kant dan vorige week toe we de berg vanuit Fox Glacier hebben gezien. Misschien dat ik alsnog besluit om een helikoptervlucht mee te maken. We rijden met zonnig weer weg, dus het wordt een mooie dag.

Onderweg rijden we langs lake Pukaki. Het water ziet er weer diepblauw uit. In Mount Cook aangekomen, zijn we naar het informatiecentrum gegaan. Je kunt er mooie wandelingen maken en we besluiten een tochtje van 2 uur (1 uur heen en 1 uur terug) te maken naar Kea Point. Het was inmiddels behoorlijk bewolkt en het waaide hard. De mount Cook lag met zijn top inmiddels in de wolken. Na een minuut of tien wandelen begon het te regenen, en steeds harder. We besloten om door te lopen, we hadden regenjassen bij ons een inmiddels aangedaan. Na een klein uur kwamen we in de stromende regen bij Kea Point aan. Gauw een paar foto's gemaakt (als bewijsmateriaal natuurlijk) en toen weer terug door de regen naar het informatiecentrum. Toen we bijna terug waren hield de regen ook weer op. Mooi weer was ons blijkbaar niet gegund. Door de harde wind waren er geen rondvluchten, dus Mount Cook hebben we niet vanuit de helikopter gezien. Moeten we over enkele jaren toch nog een keer terug naar Nieuw Zeeland.

Op weg terug weer langs lake Pukaki. Daar mooie foto's genomen van het meer. Je kon de schaduw van de wolken in het meer mooi zien. Je had donkerblauwe en lichtblauwe stukken op het water. Heel mooi.

Theo en Diny

Weer genoeg gezien Frans en Corrie. en Nieuw Zeeland blijft mooi, hoewel we denken dat het op het noorder-eiland mooier is dan op het zuider-eiland, meer afwisseling. Geniet er nog een paar dagen van.
Groeten Diny en Theo

Lieke en Guido

Hallo,

Wat leuk om al jullie avonturen te volgen. Het ziet er echt geweldig uit! Mooie foto's en leuke verhalen.
Geniet er nog van!

Groetjes Lieke en Guido